Ontdek ‘lucht’ de nieuwe parfum van Zeeman.

We kennen allemaal de Zeeman wel. Een Nederlandse winkelketen die vooral bekend is voor hun budgetvriendelijke kleding, accessoires, bad- en keukentextiel, en nog veel meer andere budgettoppers. Hun motto is: wie slim winkelt, koopt bij Zeeman. En aan die motto daar houden ze zich graag aan. Want na de designersneakers van 12,99 euro en de trouwjurk voor 29,99 euro, flikt Zeeman het weer. Ze stelde hun zelf de vraag: waar betaal je voor als je een parfum koopt? Het is die vraag die ze bij Zeeman wilden beantwoorden en om alles zo goed mogelijk uit te zoeken, hebben ze bij de keten zelf een eigen geur op de markt gebracht. ‘Lucht’ een eau de parfum met een prijskaartje van maar 4,99 euro! Want volgens Zeeman is dat de werkelijke prijs voor een lekkere geur. Ik vertel je er in dit artikel graag wat meer over.

zeeman parfum lucht

Zeeman opent de ogen.

Bij Zeeman vinden ze dat er goed uitzien niet duur hoeft te zijn. En ze merken dat veel van de klanten daar hetzelfde over denken. Steeds meer mensen wegen bewust af waar ze hun geld aan uitgeven. In Nederland is Zeeman als textielsuper vooral bekend vanwege de spraakmakende campagnes die iedere keer laten zien dat het wél mogelijk is om verantwoorde kwaliteit voor de laagst mogelijke prijs te maken, als je alles eenvoudig houdt. Met bijvoorbeeld een campagne voor een echte trouwjurk voor maar 29,99 en een campagne waarin ze zich openlijk afvragen waarom veel sneakers zo duur zijn. Dit keer willen ze mensen de ogen openen met een echt eau de parfum voor 4.99.

Waar betaal je voor bij een goede eau de parfum?

Om daar achter te komen heeft Zeeman besloten om zelf een eau de parfum te gaan maken. Samen met bekende parfumeurs. En gebaseerd op de laatste geurtrends. Net als dure merken op basis van 20% parfumolie en exclusieve ingrediënten als sandalwood, white musk, neroli en amber. Ze hebben een geur gemaakt die vrijkomt in drie lagen. Het was verleidelijk een unieke fles te ontwerpen. En een betoverende reclamefilm te maken. Maar ze houden het liever eenvoudig. Een echte eau de parfum, maar dan zonder verleiding. Daarom maar 4.99.

zeeman eau de parfum

In samenwerking met bekende parfumeurs

Zeeman heeft de eau de parfum direct bij de bron laten maken. Net zoals ze dat doen met hun kleding, want zo houd je de prijzen laag. En omdat Zeeman zelf nog nooit een eau de parfum heeft gemaakt, werden bekende parfumeurs gevraagd om te helpen. Samen met deze echte ‘neuzen’ zijn er twee echte unisex eau de parfums ontwikkeld op basis van 20% parfumolie en verschillende exclusieve ingrediënten. Twee topgeuren die vrijkomen in drie verschillende lagen. Wanneer je de eau parfum net op je huid draagt, is de geur anders dan een paar uur later.

Dure geuren gebruiken dure verleiding

Bij de geuren van bekende merken wordt het grootste deel van de verkoopprijs bepaald door de kosten van verleiding. De ontwikkeling van een uniek flesje en de kosten van beroemde filmsterren of fotomodellen, dure foto- en filmproducties. Maar ook de verkoop via meerdere tussenschakels zorgt voor een hogere prijs. Dat is nu door Zeeman allemaal weggelaten.

zeeman eau de parfum lucht

Eenvoudige marketing, eenvoudige verpakking.

Lucht is zo goedkoop omdat Zeeman de marketing en de verpakking zo eenvoudig mogelijk heeft gehouden, er geen tussenschakels zijn en er maar weinig marge wordt berekend. De kosten zitten in de ontwikkeling van het parfum samen met parfumeurs, de 20% parfumolie, het gebruik van exclusieve ingrediënten, het vullen van de flesjes en de logistiek. Daarom kost Lucht (zonder verleiding) maar 4.99 en zijn luchtjes van bekende merken vaak 90 euro of meer. Lucht is er in twee verschillende unisex varianten en is verkrijgbaar vanaf zaterdag 29 augustus in de winkels en de webshop. In alle winkels zijn geurtesters beschikbaar, zodat iedereen zelf kan ruiken.

Ga jij een eau de parfum van de Zeeman aanschaffen?

beauty secrets

0

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *